Najmłodsi przedszkolacy z grupy “Pszczółki” od września tego roku realizują innowację pedagogiczną pt. “Z wiatrakiem matematycznym mi po drodze, czyli zabawa ruchem, gestem, tańcem z wykorzystaniem innowacyjnego narzędzia dydaktycznego. W ramach innowacji raz w tygodniu nauczyciele w grupie “Pszczółki” i “Świetliki” prowadzą zajęcia edukacyjne, których celem jest wdrażanie do nauki matematyki. Dnia 9 września “maluszki” z grupy “Pszczółki” utrwalały nazwy kolorów, tworzyły rytmy z wykorzystaniem materiału przyrodniczego oraz pomocy dydaktycznych dostępnych w grupie w tym wypadku spinaczy i kolorowych patyczków. Przedszkolacy poradzili sobie wyśmienicie, bawiąc się przy tym także doskonale. Wszystko działo się przy wykorzystaniu innowacyjnego narzędzia dydaktycznego – wiatraka matematycznego, opatentowanego przez Panie Urszulę Dąbrowską i Izabelę Żukowską, doświadczone nauczycielki i animatorki. Zabawy z wiatrakiem pozwalają w sposób oryginalny realizować podstawę programową wychowania przedszkolnego oraz kształtować umiejętności w obszarze I i IV podstawy programowej. Pomoc ta ma za zadanie uczyć matematyki przez zabawę i doskonalić wychowanie umysłowe najmłodszych. Ponadto wielobarwny Wiatrak dostarcza wrażeń na kilku poziomach: pobudza wyobraźnię, buduje emocje, wyzwala energię. Uczy współpracy i działania w grupie. Jest metodą wyrażania własnej ekspresji i odreagowania napięć, a przede wszystkim świetną zabawą. Sprawia, że matematyka jest prosta! Czym nasi wychowankowie potwierdzają.